كفسابي نعمت زاده كفسابي نعمت زاده .

كفسابي نعمت زاده

درباره كفسابي

پس از تكميل يك بنا و آماده سازي سطوح آن بواسطه موزائيك ، سراميك ، سنگ و بتن ؛ قطعات كار شده كاملا همسطح نبوده و طبيعتا داراي اختلاف ارتفاع مي باشند كه با توجه به تبحر كاشي كار از چند ميليمتر نا چند سانتيمتر ( در قطعات بسيار بزرگ ) مي باشند . عمل كفسابي يا  فلور براشينگ ( فلور بافرينگ ) به مجموعه اقداماتي در جهت از بين بردن اين پستي و بلندي ها اطلاق مي گردد . كفسابي با استفاده از فرزهاي مخصوص اين كار انجام مي پذيرد كه با توجه به جنس سطح و ميزان اختلاف ارتفاع ، الماس  ( يا  اصطلاحا لقمه ) آن تعويض مي گردد . اين عمل علاوه بر هم سطح سازي زمين هاي ناهموار در بناهاي نوساز ، به منظور از بين بردن لكه هاي بوجود آمده در اثر نظافت با جوهر نمك و مواد مشابه (يا ريختن ملات سيمان و چسب ) نيز بكار مي رود . سطوح پس از مدتي به لكه هاي دائمي و دوده آلوده مي شوند كه كفسابي راهي مطمئن ، كم هزينه و راه حلي بلند مدت براي حل اين مشكل مي باشد .

از مهمترين فوايد كفسابي مي توان يكسان سازي سطح ، تميزي و درخشش آن ، افزايش عمر سنگ ، پركردن فواصل بين قطعات سنگ يا موزائيك و … اشاره كرد . اولين مرحله كفسابي ، سابش سطح با الماس هاي ريز و خشن مي باشد . اين الماس ها         نا همواري هاي سخت را در هم شكسته و سطح را براي پرداخت آماده مي كند . در مراحل بعدي ميزان سختي الماس كمتر شده و در مرحله آخر كفسابي ، به فرچه زني مبادرت ورزيده مي شود كه در آن سطوح فقط شسته شده و لكه هايي با عمر زياد از بين مي روند . مرحله آخر كفسابي نيز كه با در خواست مشتري و با توجه به جنس سطح انجام مي پذيرد ، كفسابي ايتاليايي يا آينه شدن مي باشد كه ماحصل آن ، زميني بسيار صيقلي با قابليت ديده شدن تصوير فرد در آن مي باشد . در اين مرحله معمولا از 3 ماده استفاده مي شود كه عبارت اند از نمد اسيدي براي براق كردن ، بكارگيري لقمه هاي اسيدي ( ايتاليايي ) و استفاده از پوليش نانو .

از مهمترين الماس هاي كفسابي مي توان به الماس مخصوص بتن ، گرانيت ، سنگ ، موزاييك و لاشه سنگ و اشاره كرد . اما صافي بيش از حد سطح نيز در مواردي خوب نيست كه از مهمترين آن ها مي توان به صافي سطوحي مانند پله و سطح اماكن پر تردد اشاره كرد كه در صورت حصول اين اتفاق ، رهگذران سر خورده و تبعات جبران ناپذيري به بار مي آيد. براي جلوگيري از اين امر ، كفسابان به ساخت  ترمز هايي از جنس سنگ كه به آن ها   «آتشي كردن » گفته مي شود اقدام مي كنند .اين عمل با ايجاد خطوطي منظم و شكيل روي سنگ ( متخلخل كردن) به ايجاد اصطكاك  مبادرت ورزيده كه باعث عدم وقوع اتفاقات فوق مي باشند .

كفسابي

نماشويي

سنگسابي


برچسب: كفسابي، نماشويي، سنگسابي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۲:۲۰:۴۹ توسط:kafsabi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :